Intoch Sinterklaos
In Mestreech
18 november 2023, Maaspromenade, aankomst 11:00 uur
Stichting intocht Sinterklaas Maastricht is bijna net zo oud als Sinterklaas zelf.
de stichting heeft als doel het organiseren van een grootse en leuke intocht voor Maastricht en omstreken.
Het bestuur van de stichting bestaat uit de volgende personen:
voorzitter:
Henri Borgignons
henri@sinterklaasinmaastricht.nl
secretaris:
Paul van Eemeren
paul@sinterklaasinmaastricht.nl
penningmeester:
Gert-Jan Holthaus
gertjan@sinterklaasinmaastricht.nl
bestuurslid:
Ivo Crijns
ivo@sinterklaasinmaastricht.nl
bestuurslid:
Louise Holthaus - Halkema
louise@sinterklaasinmaastricht.nl
bestuurslid:
Patrick Magermans
patrick@sinterklaasinmaastricht.l
bestuurslid:
Peter Meulendijks
peter@sinterklaasinmaastricht.nl
De commissie PR & Media is verantwoordelijk voor zowel de interne communicatie richting onze vrijwilligers als
de externe communicatie richting (potentiële) bezoekers (jong en oud) en sponsoren. Hiervoor maken wij
gebruik van diverse kanalen en middelen. Denk hierbij aan onze website, sociale media, digitale nieuwsbrieven,
posters en de inzet van pers.
Commissie sponsoring:
Commissie PR & Communicatie:
Het stichting van de intocht van Sinterklaas draait op de gulle giften van onze sponsoren. Zonder hen is de
organisatie van al het moois niet mogelijk. De commissie Sponsoring begint dan ook in het voorjaar al met het
werven van sponsoren. Zij onderhouden de contacten met de sponsoren, verzorgen de overeenkomsten en de
facturering.
Commissie Sinterklaas & Piet:
De leden van de commissie Sinterklaas en Pieten organiseren, ontwikkelen en dragen het cultureel erfgoed uit. Ze
zorgen ervoor dat de pieten goed voorbereid zijn en weten wanneer ze op de daken moeten lopen en ze de
kinderen kunnen vermaken. Verder bieden ze ook ondersteuning bij de werkgroep Intocht.
Commissie dagelijkse organisatie:
In de commissie Dagelijkse Organisatie zijn diverse uiteenlopende taken en verantwoordelijkheden belegd. Zij
onderhouden de contacten met interne en externe relaties, werven vrijwilligers en zorgen voor de planning van
de vrijwilligers.
Verder zijn zij verantwoordelijk voor de:
•
organisatie van de informatiebijeenkomsten voor vrijwilligers;
•
organisatie en coördinatie van het totaalconcept tijdens de operationele dagen;
•
organisatie tijdens de bijeenkomsten op het stadhuis en Brusselse Poort;
•
restauratievoorziening tijdens operationele dagen.